Onze eerste autorit! - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Helma Kloes - WaarBenJij.nu Onze eerste autorit! - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Helma Kloes - WaarBenJij.nu

Onze eerste autorit!

Door: helmavanderkloes

Blijf op de hoogte en volg Helma

29 September 2013 | Australië, Katoomba

Yesss we hebben onze auto, eindelijk, onze reis kan nu echt beginnen!
Daar zaten we dan in onze auto, waar gaan we naar toe.. Het was een uur of 6 in de avond. Uiteindelijk besloten om naar de blue mountains te rijden, 150 km ten westen van Sydney. We hadden een campingboek gekocht met daarin rest area's en gratis campingplaatsen. Met de kaart (totaal niet meer gewend, in nl rijd ik eigenlijk altijd met de tomtom) rijdend door katoomba kwamen we naar 10 km doorr de bergen te hebben gereden een rest area tegen. Aarde donker, midden in de bossen. Super gaaf, maar vond het ergens ook wel een beetje spannend. Gelukkig stonden er nog twee busjes met backpackers die er bleven slapen dus wij besloten onze nieuwe slaapplek uit te gaan proberen midden in de bergen van Australie. Super, toen we wakker werden. We hoorden allerlei geluiden van vogels, super mooie plekje, met kleine stromende beekjes en kwamen erachter dat er nog veel meer backpackers stonden. Aantal filmpjes gemaakt, daar op een picknick bank een boterham gegeten en de bergen uitgereden om naar een ander stuk van de blue mountains te gaan rijden. Eenmaal op de weg kregen we in één keer allemaal groene spetters op onze vooruit, gelijk de auto langs de weggezet. Er kwam allemaal rook uit de motor en er droop groene vloeistof onder de motorkap vandaan. We zagen dat de pomp was open geknapt. Zucht zucht, dit moet net ons overkomen. Een auto gekocht van een paar duizend dollar en de volgende dag explodeert de pomp, leuk. Wij NRMA gebeld (wegenwacht). Kwam een monteur langs, nou leg maar eens uit waar je dan staat, maar hebben ons uiteindelijk gevonden. Monteur gaf aan dat de auto naar de garage moet, maar het was weekend dus onze auto moest eerst naar een opslag. Wij weer een aantal uur op een man gewacht die onze auto kwam slepen. Ondertussen een hostel gezocht in Katoomba, maar echt alles zat vol. Toen ervoor gekozen om terug te gaan naar Sydney, want we wilden ook graag de man van Auto barn face to face spreken ipv. telefonisch. 10 uur later kwamen we eindelijk aan in Sydney, elk hostel, elk hotel zat vol. Echt alles! iedereen gaf ook aan dat het eigenlijk niet nodig was om verder te zoeken want echt alles was volgeboekt ivm. een soccer wedstrijd en een festival. En dit was het geval. Zelfs naar hotels geweest waar we 300 dollar per nacht moesten betalen, maar ook dit zat vol. Daar sta je dan met je tasje in Sydney.. Uiteindelijk ons zielige verhaal helemaal uitgelegd bij een hostel en zij hebben ervoor gezorgd dat we toch een kamer konden krijgen. Een aantal mensen hebben van plek geruild zodat wij een kamer hadden. Wat een geluk! We waren zo blij! Zo zie je alles komt goed.

Vandaag bij Autobarn geweest om ons verhaal uit te leggen en vooral om te horen of wij onze schade vergoed krijgen omdat dit wel in ons contract staat vermeld. Een goed gesprek gehad en ze zeggen dat we het vergoed krijgen. Maarja morgen afwachten wat echt de schade aan de auto is, spannend.

Vandaag deze vervelende dag naast ons neergelegd en een heerlijke dag gehad! Met een boot vanaf Sydney naar Manly geweest (Klein surfersdorpje). Super mooie dingen gezien en genoten van het heerlijke weer al met al alles gaat goed en we laten weer wat horen wanneer we veilig in onze auto kunnen rijden:D

Liefs van ons

• 03 Oktober 2013 - 11:38

Angeliquea:

Hoi Helma en Viktor,
    Wat een super verhaal weer, zeg. Echt saai is het nog niet geweest volgens mij. Ik zou verschrikkelijk bang zijn als ik ergens in het pikkedonker in een vreemde omgeving mijn tentje op moest slaan. Maar ja, ik ben dan ook totaal ongeschikt voor een trektocht zoals jullie die maken. De beschrijving die je geeft van de natuur heeft mij wel nieuwsgierig gemaakt naar Australie. Wie weet in de toekomst? Maar niet met een tent.....

Veel liefs, Angelique

• 07 Oktober 2013 - 11:38

Oma:

Lieve Vikkie en Helma lang niets meer gehoooord en ben benieuwd hoe jullie het maken,zoals de tocht met de andere auto met of zonder pech of je het goed maakt of je veel moois ziet of alleen maaronbewoondegebiedenof jullie het goed maken enz enz.hier gaat alles goed over 10 dagen moet ik weer mobiel zijn als het goed is . Ik ben er wel aan toe er weer opruit tegenaan ik heb het wel gehad nu. Me eerste UITJE is Emi's verjaardag zondag. Het is hier 20 graden en geen wind mooie nazomer.schatjes voor jullie fijne tijd rij voorzichtig want ik kan jullie niet missen lieve groetjes oma