Zoek zoek en gij zult het vinden - Reisverslag uit Sydney, Australië van Helma Kloes - WaarBenJij.nu Zoek zoek en gij zult het vinden - Reisverslag uit Sydney, Australië van Helma Kloes - WaarBenJij.nu

Zoek zoek en gij zult het vinden

Door: helmavanderkloes

Blijf op de hoogte en volg Helma

20 September 2013 | Australië, Sydney

De tocht naar een auto.....
Nou, nou niet zo makkelijk als we dachten, haha maar we kunnen nu zeggen dat we een auto hebben gekocht:D een belangrijke aankoop naja we kunnen gerust zeggen de belangrijkste aankoop van onze reis. We zijn allerlei dingen afgegaan, de krant, garage waar backpackers hun auto verkopen (was overigens nergens te vinden, marktplaats en auto bedrijven. Uiteindelijk hebben we bij het laatste een auto gekocht. Geeft toch een beter gevoel plus alles wordt voor je gedaan que papierwerk (verzekering, registratie, op naam zetten, apk etc.) We hebben een Subaru liberty gekocht met daarin een matras. Wordt allemaal vrij krap, wel de goedkoopste optie. Hiervoor hadden we al een andere auto op het oog, wanneer we besloten deze te kopen accepteerde zij onze creditcard niet. Dus met de eigenaar door sydney gecrosst om te kijken of we via een bank ons geld konden krijgen, maar dit was niet het geval. Vik en ik hadden er uiteindelijk geen goed gevoel bij (lang verhaal) dus besloten verder te kijken en komen toen bij de Subaru:d
We kunnen volgende week vrijdag onze auto ophalen, langer als verwacht maar dat zij zo, in Sydney hoef je, je ook niet te vervelen:P

Deze week vooral bezig geweest met het regelen van een auto, bankaccount aanmaken, nieuw nummer, uitzoeken wat goedkoop eten is:p...

Maar we genieten ook van de stad, er hangt hier een enorm fijne sfeer, ondanks de grote en aantal inwoners (6,5 miljoen) is het fijn om hier rond te lopen en voel je, je veilig. Elke dag kijk ik weer mijn ogen uit. Ik zal er zo een paar foto's neerzetten, dan heb je een beter beeld.

Vandaag ons hotel verlaten en naar een hostel gegaan. We schrokken os wild toen we binnen kwamen, het leek wel een gevangenis. Uiteindelijk hebben we ons er maar bij neergelegd en gezegd tegen elkaar dat we niet zoveel gewend zijn en nu vinden we het eigenlijk wel gewoon prima, ik persoonlijk vind het wel weer een ervaring.

Trouwens ik leer eten echt waarderen, in Nederland eet ik waar ik zin in heb en ik hoef maar aan Mama te vragen: Eten we vanavond lekker vis of Nasi? (Mijn moeder maakt de lekkerste Nasi namelijk, maar dat ter zijde :P) gister voor het eerst uiteten geweest na een aantal dagen chips, hamburgers en milkshakes. Wat een heerlijkheid, ik genoot!

Maar goed ik stop maar weer, want ik ga maar door :p

Daaag lieven mensen!
Liefs van ons xx

  • 20 September 2013 - 19:06

    Wilma Van Der Kloes:

    Hoi helma en viktor, leuk om die verslagen te lezen zo blijven we toch op de hoogte. Fijn dat jullie het leuk hebben. Ja zo doe je een hoop ervaring op. Nog een week op de auto wachten, maar ja jullie hebben alle tijd. Marielle is nu 2 uurtjes proef draaien bij de chinees in doorn dat is denk ook van de familie van maichel zoe. Dan zal ze het horen of ze bij darthuizen mag komen werken. Met dusty gaat het weer goed, brendy knapt nu een klein beetje op. Als ik je naam zeg vliegen ze naar de deur. Hier gaat het zijn gangetje. Mijn laatste nachtje werken. Morgen middag/avond naar betty en bert. Als je internet hebt kunnen we misschien zondag Skype. Nog een uurtje of 5 en dan zal jullie dag wel weer beginnen. Het klokje boven de openhaard heb ik 8 uur verder gezet. Zo weten we precies hoe laat het bij jullie is. Luitjes heel veel liefs uit nederland. Dikke kus liefs mama xxx

  • 22 September 2013 - 10:39

    Alida:

    Hallo Helma en Viktor,
    Ik ben ook niet zo'n schrijfster, maar wil even zeggern heel veel plezier samen! Leuk om jullie verhalen te lezen.

    Ik zal zo nu en dan ook eens lezen,

    Ik vind het trouwens heel stoer van jullie om deze reis te maken!


    Groetjes Alida

  • 24 September 2013 - 06:26

    Helma Van Der Kloes:

    Iedereen die een berichtje heeft gestuurd, super leuk om te lezen!!
    En bedankt voor het wensen van een goede reis, dat zal zeker goed komen:D!

    Liefs Helma en Viktor

  • 24 September 2013 - 10:35

    Angelique:

    Hallo Viktor en Helma,
    Leuk om jullie verhaal te lezen ook al wist ik het al een heel klein beetje. Ik ben nu bij oma, we gaan vandaag naar het ziekenhuis om de hechtingen te laten verwijderen. Zij loopt nog steeds met krukken maar gaat toch heel langzaam vooruit. In ieder geval heeft zij niet zo'n pijn meer. Vanavond ga ik weer naar Drunen om voor Jip te zorgen. Zij heeft het vorige week heel goed gehad in het pension, het was voor herhaling vatbaar. A.s. vrijdag halen jullie dus de auto op, waar gaan jullie dan naar toe? Ik zou het leuk vinden om dat te weten zodat ik jullie kan volgen op de kaart. Het rijden aan de andere kant van de weg zal wel even wennen zijn. Jij gaat toch ook rijden Helma? Kunnen jullie misschien goedkoop en gezond eten in Aziatische eetkraampjes of restaurantjes? Dat is lekker en gezond. Willen jullie nog wat meer foto's plaatsen of Appen? Dan kunnen wij jullie beter in de nieuwe omgeving plaatsen.
    Geniet nog even van Sydney, je weet nooit of je er nog eens terug komt.
    Dikke kus van je moeder/Angelique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Helma

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 18503

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 April 2014

Indonesie

07 Januari 2014 - 10 Februari 2014

rondreis Nieuw Zeeland

15 September 2013 - 09 Februari 2014

Rondreis Australie

Landen bezocht: