Vrijheid is blijheid - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Helma Kloes - WaarBenJij.nu Vrijheid is blijheid - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Helma Kloes - WaarBenJij.nu

Vrijheid is blijheid

Door: helmavanderkloes

Blijf op de hoogte en volg Helma

22 Oktober 2013 | Australië, Rainbow Beach

Het is altijd weer lastig om een verslag te beginnen. Je maakt in een korte tijd zoveel mee. maar goed ik doe een poging.
We zijn inmiddels de gold coast voorbij, We hebben twee dagen verbleven in surfers Paradise en daar natuurlijk een surfplank gekocht. Toen we deze gekocht hadden natuurlijk gelijk naar een strand gereden, vik met de plank het water in en ik vermaakte me prima met het bodyboard:d
Helaas verloren we de eerste dag onze vin al haha nu lach ik erom, maar was toen wel heel erg balen! De volgende dag een surfwinkel gezocht om te vragen of dit gemaakt kan worden, maar dat zou een week in beslag nemen dus wij liepen wat bedroefd uit de winkel waarop er een andere man achter ons aan kwam die daar een kop koffie aan het drinken was met de mededeling dat hij nog een surfplank over had die wij gratis mochten hebben. We keken elkaar aan en dachten wat gebeurt hier haha, maar al met al, zijn met hem mee naar zijn huis gereden en kregen een super mooie surfplank. We staan hier sowieso versteld van de vriendelijkheid van de mensen in Australië! Op het begin zeiden we vaak nog tegen elkaar.. Wat willen ze van ons, waarom doen ze zo aardig, maar dat is hier dus de normaalste zaak, erg leuk!

We zijn met een ferry naar Stratbroke Island geweest, twee na grootste zandeiland ter wereld. Mooie witte stranden, helder blauw water, national park wat leidde naar een blue lagoon (2 uur wandelen in 30 graden) hebben we toch maar overgeslagen voor deze keer. Met wat geluk gratis kunnen overnachten en de volgende dag naar Brisbane gereden, naar familie van vik.waar we met open armen zijn ontvangen, enorm vriendelijk en zorgzaam! Hebben daar drie nachtjes geslapen, de stad verkend en naar de glass house mountains geweest. Wat een luxe zeg om weer in een huis te slapen met een badkamer, een keuken en waar je uitgebreid de was kan doen, maar eigenlijk waren die drie dagen ook wel weer voldoende, vrijheid is tenslotte blijheid:d en die hadden we stiekem toch wel een beetje gemist.

We vertellen natuurlijk voornamelijk leuke verhalen, maar soms is het hier ook wel lastig hoor.. 4 uur in de middle of nowear zoeken naar een slaapplek, uren rijden door bossen waar branden woeden om zo veilig mogelijk te gaan slapen, spidersssss (heb nog nooit zo n grote gezien omg!) maar we weten dit hoort er bij en je leert er enorm van.

We gaan vandaag op zoek naar een jeep (4WD) om te huren omdat we een aantal dagen naar Fraser Island gaan, we zijn zo benieuwd!

Jullie horen weer van ons.

Lieve groetjes uit het zonnige Australië!

• 22 Oktober 2013 - 08:35

Simone:

Lieve helm en vik,

Vriendelijkheid moet je verdienen en dit blijkt maar weer;) wat fijn om te lezen dat jullie het zo leuk hebben en er volop van genieten! Hou ons op de hoogte!
    Liefs siem

• 26 Oktober 2013 - 18:30

Wilma:

Hoi lieve Helma en Viktor,

Het is elke keer weer leuk om die spannende verhalen te lezen ook al houden jullie ons op de hoogte via appen en skype. Op deze manier lijkt het toch dat jullie een beetje dichter bij zijn. Zoals dat verhaal met die kleine kangoeroe en dat bleek een grote rat te zijn. Brr dat land zou niets voor mij zijn met al die enge beesten en spinnen. Maar wij zijn blij dat jullie zo genieten. Als je dan die beelden op tv ziet met al die bosbranden dan zit ik toch wel in de zenuwen. Maar jullie hebben gelukkig van die grote brand geen last. En jullie zijn slim genoeg om het nieuws te volgen maar toch. Ik ben benieuwd hoe jullie het die drie dagen zullen hebben als je met de jeep naar Fraser Island gaan, dat zal een hele belevenis zijn. Wij gaan een zondag een weekje weg en daarna spreken we jullie weer.
    Dikke kus voor jullie beiden en liefs van mama, papa en Marielle